fredag 9. august 2013

Pimp my house...

Jepp, dukkehuset står for tur og vi venter bare på at arkitekten skal bli ferdig med å tegne!!  Den jobben er det Bjørn Arild Bjerke fra Bjerke teknisk design som har fått, og ut i fra noen raske skisser da han var her på befaring, så kan det se ut som at dukkehuset vårt skal bli ett ganske flott dukkehus. Og bittelitt større... Trenger jeg å si at jeg gleder meg til å få trapp innendørs til kjelleren og vaskerommet?

Bjørn Arild har også tegnet huset som det er i dag, og jeg kan trygt si at tegningene ljuger, huset ser mye flottere ut på tegningene enn det gjør i virkeligheten.

Jeg tenkte jeg kunne vise dere fasadene på huset sånn som de er pr dags dato, og så skal jeg se om jeg får til å legge inn tegningene av det eksisterende huset senere :)



Her ser dere litt av verandaen, inngangspartiet og fasaden ut mot skogen.
Og det finnes da vel ingen som har styggere karnappvindu enn det vi har?
Ser ut som om dukkehuset har fått en vorte *ler*

 
Da vi flyttet hit i fjor høst satt vi opp en inngjerdet lekeplass for ungene,
den skal vel også bort etterhvert, men kjekk å ha i hvertfall ett par år til!!
 
 
Dette er fasaden ut mot veien, og fra kjøkkenvinduet ser vi ut på en forferdelig stygg tujahekk!!
Tro meg; den skal vekk *hatersåinderligtujahekkatduvilikketrodet*
Men koselig med flaggstang og vimpel som vaier i vinden :)

 
Her er samme fasaden, vindu til bad, kjøkken og veslas rom.
Og husets eneste markise... Valgets kval; kjøpe flere eller ta den ned...

 
Dette er fasaden mot nord, noe mer kjedelig skal du lete lenge etter!!
Men etterhvert skal det komme vinduer her og kanskje lys i alle glas også...:)
 
 
Vel, det var dukkehuset vårt utvendig :)
Håper du vil følge oss videre på ferden!!
 
Ha en fin dag :)
 
 
 

Ingen kommentarer: